Monday, February 28, 2011

aqil naufal part 1

assalam..
his my 2nd baby....
lahir thru c-sect sebab poor progress... dah berjam-jam mama kat labor room, tapi bukaan serviks xde perubahan.... so doctor decite operate, me? kalau itu yang terbaik untuk kami berdua, aku terima...
tepat jam 8.34pm adik lahir dengan berat 3.45kg...
alhamdulillah hasrat untuk dapat anak lelaki tercapai, so lengkap la keluarga kami dengan sepasang cahayamata..
masa berpantang, nak kata berpantang sangat2 tu tidak la... ala2 jer... hehehe...
alhamdulillah.. adik xkene jaundice...
tanggal tali pusat 10 hari lebih dari kakak sehari...
masa hari ke 10, misi datang timbang berat badan adik 3.40kg, turun skit, tp tu normal la kata misi. lagipun masa kakak dulu pun macam tu, jadi aku takde la risau sangat.
hari ke 20 misi datang lagi... sehari sebelum aidil adha 2010, timbang berat badan adik 3.5kg... dah ada peningkatan skit..ok la...
dalam masa ni, adik menyusu campur dengan susu tepung...
lepas raya dan kenduri aqiqah adik, aku balik umah mak aku..
masa ni aku cuba kurangkan menyusu botol sebab aku memang dah nekad sebelum adik lahir lagi nak breastfeed die seboleh2nya sampai umur die 2thn... n kalau lebih tu kira extra la..hehe..
yang aku perasan, adik menyusu sangat kerap...
bila umur sebulan pegi klinik desa cucuk n timbang... terkejut biawak aku bila timbang berat die tinggal 3.08kg je...biar betul dorang nih...
pastu misi soh awak gi jumpe doc kat sekinchan ( yang aku gi tu klinik desa), jumpe doc... chek sume ok n bole cucuk... kne patah balik gi klinik desa...klinik sekinchan xmo cucuk... kedekut tul...
so a month berat adik 3.08kg...

to be continue...

No comments:

Post a Comment