Wednesday, June 08, 2011

petua sembelit


assalam....
waaa.... lame tak menjenguk blog nih.... ada problem internet conection skit.... tu pasal la sume terabai.... hahaha...ada yang rindu ker????
minggu lepas kot xsalah.... peristiwa dah seminggu baru nk update... ntah apa la aku nih...melalut tul... okey sambung  minggu lepas aku try bagi adik ikan bilis campur bubur die... sebelum tu dah beri ayam ngan ikan die ok je... so mama die ni saje la nk bagi ikan bilis... bilis tu aku da rendam dulu semalaman nk bagi kurang rasa masin die n pastu toskan  dan sangan la tanpa minyak... then aku tumbuk bagi halus hancur.... bila masak bubur tu aku campur la dalam 1 sk... pastu amik kau 5 ari tak poopoo....
dah camtu stop la bg ikan bilis kat die tak poo2 gak... try bagi pisang pun xjalan.... tanye adik ipar aku, die kate bagi oren... try la bagi... xmau gak...last aku try bagi prune...
aku buat cam nih... amik prune potong kecik2 bg cepat kembang rendam dalam air panas sampai kembang.... dah kembang tu boleh bagi kat baby... xyah banyak2.... aku bagi dlm 4,5 sudu je rasanye.... xlama pastu terus kuar.... memang keras pun... dah 5 ari... yang 1st nampak la die meneran skit... pastu dah ok.... hari tu je 5kali poo2..... hehe...sangat suke.... petua ni gak boleh di gunepakai untuk org dewasa... tapi xyah la rendam bagai... just makan cam biase je....

No comments:

Post a Comment